
Pak přestala alumatka stačit, začalo mně kdeco tlačit a tak jsem pořídila klasickou pěnovou karimatku. Opět se mi spalo jako v bavlnce. Karimatka se dala omotat třeba kolem sbaleného stanu a zabraný prostor se tím zmenšil na minimum.

Leč čas nezastavíš a tělo začalo protestovat. Spánek na kamenité cestě uprostřed rumunských hor nebo na betonovém parkovišti u benzinové pumpy na Ukrajině přestal být posilující a začal být vyčerpávající. Co teď? Obcházela jsem obchody s outdoorovým vybavením a sondovala, co se vyrábí. Byla mi vehementně doporučována samonafukovací karimatka. Když pominu cenu, odrazovala mně její velikost ve sbaleném stavu (přepravu takového válce na motorce, navíc těžkého, jsem si dost dobře nedovedla představit) a malost v rozbaleném stavu (dva centimetry na výšku a 60cm na šířku).
Opustila jsem speciálky a zamířila do Tesca. A hle! Nafukovací matrace v ceně Kč 299.-, ve sbaleném stavu balíček velikosti srolovaného svetru, po nafouknutí výška cca 20cm, šířka metr a jakobysametový potah (foto ilustrační od konkureční firmy).

Nafouknutí je otázka čtvrt hodiny vlastními plícemi nebo pár minut kompresorkem. A kvalita spánku? Co Vám mám vykládat! Prostě paráda. Spím ve stanu v horách a připadám si jak doma na posteli.
A když jsem ještě svoji výbavu doplnila o nafukovací polštářek rovněž z Tesca za horentní sumu Kč 29.- a zamezila jsem tak celonoční otravě dýcháním pachu vlastních motorkářských kalhot



Já vím, co si asi mnozí budou o mé zhýčkalosti myslet... Pravý offrouďák se vyspí pod širákem na holé zemi za svitu hvězd a klapání chladnoucího motoru svého milovaného endura.
Ale vzpomenou si na má slova, vašnosti. Až Vás tuhle zabolí a tam loupne a tadyhle skřípne


Tohle je spací evoluce obstarožní enduračky, která si ale moc ráda počte v čem a jak a na čem a pod čím spíte vy

